De nieuwe editie van Bedding Business Magazine is verschenen. Een mooie editie die in het teken staat van de aankomende meubelbeurs Brussel.

 

1. Interview Directeur Brussel

Er IS een uitgebreid interview te lezen met directeur Glenn de Maeseneer. We geven alvast een klein voorproefje:

Enkele maanden geleden werd hij aangesteld als directeur van Meubelbeurs Brussel; Glenn De Maeseneer. Met een achtergrond in sales en projectmanagement op internationaal niveau was hij de perfecte persoon om Meubelbeurs Brussel naar een hoger plan te tillen. Zijn visie was grotendeels gelijk aan die van het bestuur van de meubelbeurs. En hij heeft in korte tijd – samen met zijn team – al verandering weten te
bewerkstelligen. De slapenhal bevat eindelijk weer meer Nederlanders, niet met grote stands, maar wel met veel meer spelers. Ook zijn er
nieuwe meubelfabrikanten aangetrokken uit binnen- en buitenland. Daarnaast bouwt men aan een nieuw segment: ‘Het segment van de toekomst’, speciaal voor scholen, jonge ontwerpers, maar ook bedrijven in geurmarketing, verpakkingen, logistiek… Natuurlijk blijven deze beurs nog veel elementen hetzelfde, maar verandering zal al wel te zien zijn. “We willen een platform zijn, het hele jaar door”, aldus Glenn, die vastbesloten is Meubelbeurs Brussel naar een hoger plan te tillen.

2. Brussels by Night

Ook lees je meer over de Beddenhal en de exposanten die je er vindt:

Met een nieuwe opzet probeert de Meubelbeurs Brussel weer iets moois te maken van de Brussel by Night hal. En dat is toch redelijk gelukt. Het was de laatste jaren een stuk rustiger in de slapenhal. En of het ooit nog wordt zoals vroeger, dat weten we niet. Maar het begin is er. De Meubelbeurs heeft ervoor gekozen leveranciers in de slapenhal aan te bieden gebruik te maken van een standaard standbouw die volledig door de beurs verzorgd wordt. Het resulteerde in meer exposanten voor de aankomende beurs, ook veel Nederlanders hebben besloten weer mee te doen, maar natuurlijk staan er ook exposanten uit andere landen met hun eigen grotere stands. Glenn de Maeseneer: “De oppervlakte van de hal blijft hetzelfde, maar we hebben meer leveranciers naar Brussel kunnen halen met onze nieuwe formule. Ik ben blij dat we op deze manier een nieuw begin kunnen maken voor deze hal, maar we zijn er natuurlijk nog niet.”

3. Interview DBC & ADOVA

Interessant in deze editie is ook het interview tussen DBC International en Simmons. Sinds kort verzorgt de Dutch Bedding Company (DBC, onderdeel van Beter Bed Holding NV) de verkoop- en distributieactiviteiten van Simmons voor Nederland en Vlaanderen. Dit
nieuws kwam recent naar buiten en zorgde voor enige commotie in de matrassenbranche. Bedding Business Magazine verdiepte zich in de achtergronden van deze samenwerking en sprak met beide hoofdrolspelers: Pieter-Bas Stehmann van DBC en Gauthier Ceulemans namens Adova Benelux.

4. Nieuw ontwerp Treca Paris

Over Adova gesproken, hebben jullie de nieuwste aanwinst van Treca al gezien? Hij staat op de cover van het magazine en uiteraard vind je in deze editie meer informatie over dit nieuwe ontwerp.

5. Interview nieuwe agent Brinkhaus

In een interview met Arjen den Ouden, de nieuwe agent van Brinkhaus, lees je meer wat je van Brinkhaus op de Nederlandse markt kunt verwachten. Het merk is in Nederland nooit weggeweest, maar met de komst van een Nederlands aanspreekpunt zal er weer meer rumoer komen rondom het merk.

Dit en nog veel meer! Bent u nog geen abonnee? Sluit dan meteen een abonnement af: www.beddingbusiness.nl/abonneren