Normale matrassen gaan maximaal tien jaar mee en verliezen al jaren eerder de hoogste kwaliteit. Bij Ubed kun je daarom vanaf nu terecht voor matrassen waarvan alle onderdelen blijvend uitwisselbaar zijn. Door lagen tijdig te vervangen is de levensduur en het comfort namelijk eindeloos te verlengen.
Ubed voorziet zijn klanten via de webshop na verloop van tijd van losse, nieuwe onderdelen. Bovendien ontvangt Ubed de oude onderdelen graag retour, alle materialen zijn namelijk 100% recyclebaar. Op deze manier wil Ubed de wereld een stukje schoner maken, terwijl jij lekker blijft liggen. “Met het eerste, volledig modulaire matras wil Ubed persoonlijk comfort en een duurzame keuze toegankelijker maken” vertelt jonge ondernemer Wouter Simons, die de dagelijkse leiding in handen heeft. Een tweepersoons matras van Ubed wordt als volgt opgebouwd: twee kernen, twee comfortlagen en een matrashoes. Deze samenstelling geeft niet alleen de mogelijkheid om tijdens het leven van de matras bijvoorbeeld van comfortlaag of hoes te wisselen, maar ook om een eigen hardheid per kant te kiezen.
Naast metalen veren wordt er voor de Ubed matrassen enkel 3D polyester gebruikt. “Voor veel consumenten een minder bekende soort van matrasvulling, maar wel eentje met meerdere voordelen”, stelt Wouter. “Omdat dit materiaal zeer goed ventileert en makkelijk te wassen is, lig je altijd op een fris matras dat niet te warm wordt”.
In de matrassenwereld beginnen steeds vaker initiatieven op te komen die bijdragen aan de circulaire economie, zoals matrassen die volledig recyclebaar zijn tot een nieuw matras. Met de ruim anderhalf miljoen matrassen die per jaar worden afgedankt in Nederland, blijft het afvalprobleem aanzienlijk.
Ubed gooit het dus over een andere boeg, door te voorkomen dat het gehele matras in één wordt afgeschreven. Op deze manier wordt er minder materiaal en energie verspild en kun je als klant langer van de matras genieten. Zo zijn klanten over de levensduur heen ook nog eens goedkoper uit. “Bij Ubed nemen we als bedrijf de duurzame verantwoordelijkheid op ons, zodat de consument zich gewoon kan focussen op wat het belangrijkste is: lekker slapen”, sluit Wouter af.