Hilding Anders Nederland heeft een nieuwe ‘Commercial Director’: Laurain Engel.
Tijdens het event Hollandsch Slapen kan iedereen persoonlijk kennis met haar maken. In het aankomende beursnummer van Bedding Business Magazine zal Laurain meer over zichzelf en de noviteiten op Hollandsch Slapen vertellen. Wij wilden jullie in ieder geval alvast kennis laten maken met de nieuwe verantwoordelijke voor de merken in Nederland en stelden haar daarom enkele vragen over haar plannen voor Hilding Anders Nederland, over de slapenbranche en haar achtergrond.
Sinds wanneer werk je bij Hilding Anders, wat is precies je functie en wat houdt die functie in?
“Per 1 juli 2018 ben ik werkzaam bij Hilding Anders als Commercieel Directeur. Hierbij ben ik verantwoordelijk voor de merken Eastborn, Pullman, Jensen en Carpe Diem in Nederland.”
Waar heb je voorheen gewerkt? En heb je ervaring in de slapenbranche?
“Mijn werkervaringen zijn bij RVS/ING, Villeroy & Boch Tableware, Boska, VF/Kipling en Senz. Allemaal in commerciële functies. Mijn ervaring in de slaapbranche komt vanuit mijn jongste jeugd waar ik opgegroeid ben met een meubelzaak. Hier moesten we natuurlijk als kinderen helpen en zelfs op zon- en feestdagen inspringen in de verkoop.”
Hoe sta je tegenover de merken van Hilding Anders en hun uitingen? Blijft alles zoals het is of ga je er iets aan veranderen?
“Hilding Anders met de daarbij behorende merken zijn prachtige merken om mee te mogen werken. Met name de merken Eastborn en Pullman. Twee prachtige Nederlandse merken die we moeten koesteren. Hier zie ik dan ook prachtige kansen die ik graag met mijn team in Vroomshoop en de markt groter wil maken. Ik wil benadrukken dat ik dit samen wil doen. Wij moeten weer die betrouwbare partner worden voor de dealers en vooruitstrevend zijn voor de toekomst. Of dit inhoudelijk gaat over verandering kan ik nu nog niet zeggen dat is na 2 weken te vroeg. Ik ga hopelijk zoveel mogelijk mensen spreken en goed luisteren zodat we het juiste doen voor de consument, onze dealers en dus voor Hilding Anders.”
Wat kunnen we van jou verwachten?
“Veel enthousiasme, een goed luisterend oor, veel activatie in de winkels en development. Daarnaast veel communicatie/marketing richting de consument over slapen waardoor mensen voor het juiste advies weer naar de winkels gaan. Wij moeten mensen uitleggen wat het betekend om goed te slapen, wanneer een matras vervangen dient te worden etcetera.”
Wat vind je van de slapenbranche op dit moment? Is er iets dat moet veranderen?
“Ik vind het te vroeg om te zeggen dat er van alles moet veranderen. Ik zie wel veel overeenkomsten met mijn klantenkring bij Villeroy & Boch tableware. Uiteraard zie ik enorme kansen maar die ga ik nog niet delen. Deze wil ik goed onderbouwen en dan samen met de markt hieraan werken.”
Hoe ziet Hilding Anders de markt momenteel en hoe gaan de merken zich hierin positioneren?
“Hilding Anders ziet de markt heel positief. Zij zien de merken als lokale merken waarin ze willen investeren. Dus dit ziet er heel positief uit voor ons.”
Wat zijn jouw doelen het komende jaar?
“Mijn belangrijkste doelen zijn de merken Eastborn en Pullman weer op de kaart te zetten zodat de consument ons weer herkent. Een stabiele partner te zijn voor de dealers. En ik ben ervan overtuigd als we dit samen doen er hele mooie dingen gebeuren.”
Na het Hollandsch Slapen event is Laurain wat langer in functie en zullen we haar uitgebreid interviewen over de toekomst van Hilding Anders Nederland.