Na een persconferentie nav de halfjaarresultaten van Recticel zijn volgens Olivier Chapelle van Recticel een aantal zaken door journalisten ‘verkeerd geinterpreteerd’ en ‘onjuist gepubliceerd’ in diverse media (voor alle duidelijkheid: dit betreft niet het medium Bedding Business Magazine, red). Nav deze publicaties heeft Recticel de volgende brief naar haar dealers verzonden:
Beste klant,
U heeft waarschijnlijk de artikels gelezen die gepubliceerd zijn in de pers op 30 augustus 2018, waarin journalisten over de e-commerce intenties van Recticel in het bedding segment (Swissflex, Ubica, Lattoflex, Beka) gecommuniceerd hebben.
Deze artikels werden geschreven naar aanleiding van de persconferentie die op 29 augustus plaatsvond ter gelegenheid van de publicatie van de halfjaar resultaten van Recticel, een persconferentie waarin vele onderwerpen besproken werden.
De titels en inhoud van deze artikels tonen duidelijk een verkeerde interpretatie van de journalisten over de actuele status en intenties van Recticel betreffende e-commerce.
Terwijl we niet ontkennen dat e-commerce een belangrijke verandering voor onze industrie zou kunnen betekenen, tenminste in sommige segmenten, weerspiegelen de artikels zeker niet de actuele status van ons standpunt over e-commerce.
Het spijt ons ten zeerste dat deze communicatie onrust heeft veroorzaakt maar we hebben geen controle over de pers… We kunnen u met zekerheid garanderen dat de dag dat Recticel een beslissing neemt betreffende e-commerce, u – onze trouwe klant en partner – als eerste zal geinformeerd worden wat onze plannen zijn, waarom we deze beslissing namen en hoe we van plan zijn te werk te gaan, in welk segment van de markt en in welk land.
We hopen dat deze verklaring voldoende duidelijkheid schept. Mocht u echter vragen hebben, dan nodigen wij u uit om onze accountmanagers te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Olivier Chapelle
Chief Executive Officer, Recticel
Boudewijn Dezutter
Commercial Director Group, Bedding