Op 2 oktober heeft het NRC een interview gepubliceerd met John Kruijssen. Toen hij begin 2018 werd benaderd om Beter Bed te leiden, leek er nog weinig aan de hand. De Brabantse beddenketen groeide en had winkels in onder meer Nederland, België, Duitsland en Spanje. Kruijssen moest het bedrijf in het buitenland uitbouwen.
Toen Kruijssen eenmaal was begonnen merkte hij dat er weinig te bouwen viel. Beter Bed wankelde, juist dóór die buitenlandse winkels. De Spaanse dochter El Gigante del Colchón verdiende nauwelijks geld, het Duitse Matratzen Concord had de belangrijkste slaaptrends, zoals de boxspring, volledig gemist.
Inmiddels kan Kruijssen op het hoofdkantoor in Uden opgelucht terugkijken. De Brabander leidde Beter Bed (185 miljoen euro omzet, 915 werknemers) met succes door de crisis. Hij moest daarvoor onder meer de Spaanse en Duitse onderdelen verkopen. Het beursgenoteerde Beter Bed is nu hoofdzakelijk Nederlands, en een stuk gezonder.