De eerste editie van 2023 is uit! En wat voor een. We bestaan nu als uitgeverij 5 jaar en dus bestaat ook Bedding Business magazine 5 jaar. Een jaar om te vieren. De cover is er al eentje die opvalt, waarvoor dank Koninklijke Auping. Maar ook de artikelen binnenin mag je als specialist in de beddenbranche niet missen!
Er is nog bedrijf dat dit jaar een verjaardag viert: De Woonindustrie. In het kader daarvan staan er twee uitgebreide artikelen in het magazine met eigenaar Edwin en natuurlijk ook met Jan Hogenkamp. Zijn jullie erbij maandagavond 6 februari in De Woonindustrie? Een feestje als vanouds met alle exposanten en bezoekers!
Hierbij willen we jullie ook een voorproefje geven op het interview dat wij hadden met Dirk van Deursen van CBM. Als het over duurzaamheid gaat in de beddenbranche, dan moet je bij hem zijn. Wij interviewde hem uitgebreid. En wat zijn er al mooie initiatieven ontstaan, maar we zijn er als beddenbranche nog lang niet. Wat je kunt verwachten:
Er zijn maar liefst 134 wetenschappelijke definities van circulariteit. En ook over het begrip duurzaamheid zijn de meningen verdeeld… Voor de een is het iets dat goed is voor het milieu en voor de ander is het iets dat heel erg lang mee- gaat. Ook is het zo dat bijvoorbeeld iets hergebruiken en/of circulair maken niet per definitie duurzaam is. CBM is al jaren bezig met circulariteit en dan vooral ook voor de bed- denbranche. Want het feit dat er per jaar een ‘Arena tot aan het dak toe gevuld met matrassen’ wordt verbrand, dat kan niet meer. Er zijn heel veel initiatieven geweest de afgelopen jaren die moeten zorgen dat de beddenbranche duurzamer wordt, maar je hebt altijd te maken met wetgeving en andere ‘lastige’ zaken. Er is iemand die daar elke dag druk mee is en dat is Dirk van Deursen. Wij spraken hem over wat we als branche in 2022 hebben bereikt en wat er nog komen gaat als het gaat om circulariteit. En wat blijkt: Het creëren van bewustwording over het belang van circulariteit, is nog steeds aan het orde van de dag.
Verder geven leveranciers, fabrikanten, agenten en beddenspecialisten hun visie op 2023. Wat staat er te gebeuren? Wat kunnen we verwachten? Wil die consument nog kopen? En zo ja, wat moet je ervoor doen?
Dit en nog veel meer in de eerste editie van dit jaar. Bent u nog geen abonnee? Sluit dan vandaag nog een abonnement af!