Uit de Beddenbranche Monitor van Marktdata komen veel interessante ontwikkelingen naar voren. Binnenkort leest u hierover mee in Bedding Business Magazine. Maar over een ontwikkeling zijn wij zeer verheugd: Bedding Business Magazine is – met afstand – het meest gelezen vakmagazine door ondernemers uit de slapenbranche!
Uit het onderzoek blijkt: Voor de ondernemers van slaapspeciaalzaken zijn vertegenwoordiger bezoeken, vakbeurzen en vakbladen de meest genoemde informatiebronnen voor het bijhouden van vakkennis, informatie over producten en leveranciers. Ten opzichte van het jaar 2017 kennen de meeste oriëntatiemedia een daling van het aandeel ondernemers dat zich via het desbetreffende medium oriënteert. Alleen
vakbeurzen, vertegenwoordiger bezoeken, elektronische nieuwsbrieven en social media netwerken komen nu iets sterker naar voren. Vakbladen zijn een belangrijke informatiebron voor de detaillist in de slaapbranche. Slechts 6 procent van de detaillisten leest geen enkel vakblad. Van de vakbladen wordt Bedding Business Magazine veruit het meest gelezen. De top-5 van meest gelezen vakbladen wordt gecompleteerd door INretail Magazine, Interior Business Magazine en Meubel+ en Mobilia.
De meest bezochte vakbeurzen zijn Hollandsch Slapen, meubelbeurs IMM Cologne, Meubelbeurs Brussel, Vakbeurs Slapen en de DWI voor- en najaarsbeurzen.
Bron: Marktdata.nl
Uitgever Richard van der Hak is in zijn nopjes: ”Ik ben erg verheugd dat we het best gelezen magazine van de slapenbranche zijn. En dan ook nog eens met afstand, mooier kan het niet! Toen ik het onderzoek voor ogen kreeg, heb ik er een heerlijk drankje op genomen, dat mag je gerust weten. Vorig jaar heb ik hetzelfde gevoel mogen ervaren met onze jonge titel De Beauty Professional en nu dit mooie nieuws. Verrast ben ik niet, want we hebben sinds de start in 2017 nauw overleg met de adverteerders en uit de respons die zij ervaren, wist ik dat we goed zaten met de power van deze niche titel, een spin-off, of liever gezegd periodieke Special van het succesvolle zustermagazine Interior Business Magazine.”
”En we zagen al snel dat gerenommeerde bedrijven kozen voor ons magazine. Als je ziet dat beurzen en vakmedia de belangrijkste informatiebron zijn van inkopers, dan is het denk ik logisch dat bedrijven deze instrumenten inzetten als marketingcommunicatie instrument. Dat deze bedrijven voor ons kiezen, daar zijn we erg dankbaar voor. Is het opvallend? Ja, want is het niet gebruikelijk in de vakmedia wereld dat een nieuwe titel zo snel na oprichting de gevestigde orde inhaalt.”
”Ik denk dat het gericht bereiken van een doelgroep essentieel is. We werken met een kwalitatief hoogwaardige database van nauwkeurig selecteerde relevante adressen. Deze is samengesteld in nauw overleg met topleveranciers in de branche. Verder ben ik erg trots op ons vaste redactieteam onder leiding van Hoofd Redactie Moniek Robbe, maar ook op al die freelance medewerkers en columnisten die bijdragen aan het succes van ons magazine. Ik denk ook dat de reorganisatie die we een jaar na onze oprichting hebben ingezet, een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan onze positie. We zijn als team en als organisatie een stuk hechter en sterker geworden. Dat is nodig in deze onzekere tijden.”
Maar: zonder aandacht, heb je niets aan bereik en leesdichtheid. Business Content Media wil haar positie verder uitbouwen. ”Dus we blijven nederig en vervolgen gewoon onze lange termijn mediaplannen. We schreeuwen niet zo hard, we doen gewoon. Opdat we de aandacht die nodig is om nummer 1 te blijven, zowel voor onze titel als onze klanten, in alle bescheidenheid blijven genereren. We vinden het gewoon erg leuk om sterke businessmagazines voor de interieurbranche te maken, omdat we houden van de branche. Maar even los van alle strategische zaken als positionering en databasemarketing: ik denk dat dat laatste eigenlijk de basis van ons succes is.”