DDMA heeft de winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend gemaakt. VodafoneZiggo, Beter Bed, en Kruitbosch vielen in de prijzen in respectievelijk de volgende categorieën: Conversie (2 winnaars), Experimentation Culture en Traffic Generatie. Lobbes.nl trok tijdens de uitreiking de meeste stemmen en wist daar mee de Lindeboom Publieksprijs in de wacht te slepen.
Juryleden Martin van Kranenburg (van het boek ‘Schrijven voor het Brein’) & Jorden Lentze (Booking.com): ‘Conversie-optimalisatie wordt in alle lagen van de onderneming serieuzer genomen. Dat is duidelijk te zien aan de cases. De voorwaarden voor CRO-succes komen met de drie categorieën duidelijk naar voren: (1) betrokkenheid van het management, (2) betere samenwerking tussen verschillende afdelingen, (3) CRO is geen sprint, maar een doordacht proces en werkwijze. CRO is steeds meer erkend binnen álle lagen van organisaties. CRO wordt steeds groter, wat ook is terug te zien aan het aantal inzendingen en bezoekers.’
Winnaar #1 Conversie: Beter Bed | Case: ‘Vermoeiende Cases’
Beter Bed heeft de inzichten uit kwalitatief onderzoek omgezet in diverse A/B-testen. Hiervan zijn 6 testen uitgevoerd, waarbij ieder vervolgtest is doorontwikkeld op basis van eerdere opgedane learnings om het resultaat te versterken. Hiermee wist de beddengigant de laatste stap van de check-out vlotter te laten verlopen, met als gevolg lagere exit rates en hogere conversies. Volgens de jury laat Beter Bed goed zien dat het écht oplossen van een klantprobleem lastig kan zijn en tijd kost. De case is een goed voorbeeld van ‘de aanhouder wint’. Beter Bed overtrof hiermee andere genomineerden Lobbes en RTL Nederland.
Meer lezen over de andere winnaars? https://dutchcroawards.nl/https://dutchcroawards.nl/