Hilding Anders organiseerde begin februari een speciaal dealerevenement voor ruim 150 relaties. Tijdens het evenement werden de innovaties, de noviteiten en de plannen voor de merken in 2019 gepresenteerd.
De strategische plannen voor de merken Eastborn, Pullman, Carpe Diem Beds en Jensen werden gepresenteerd door Laurain Engel en Lars de Ruiter. Zij benadrukten het belang van een multimediale aanpak door middel van marketing, branding en storytelling voor elk merk. De presentatie werd gevolgd door een heerlijke lunch waarbij de groep na afloop werd verdeeld om een meer diepgaande rondleiding langs de merken te krijgen en om de bedden ter plekke te testen door er op te liggen. Ook Bas Nijhuis, bekende Nederlandse scheidsrechter, was tijdens het event aanwezig en gaf een inspirerende speech over teamwork en communicatie.
Eastborn 60 jaar
Onder de aanwezigen waren er een paar bijzondere gasten. Zo waren bijvoorbeeld de oprichters en voormalige eigenaren van Eastborn, de familie Mostert, aanwezig. Mevrouw Mostert herinnert zich nog precies de dag van de start van Eastborn: “Ik weet het nog heel goed, het was 6 oktober 1959 toen mijn man hier in Vroomshoop het fabrieksterrein voor Eastborn kocht. Het begon als een matrassenfabriek, maar als je kijkt naar het bedrijf zoals het nu is, is het enorm uitgebreid. De familie was zeer enthousiast over de nieuwe plannen en ideeën die werden gepresenteerd.
De concepten
Dealers kregen de nieuwe ‘look and feel’ van Eastborn gepresenteerd, die verschillende concepten biedt onder de hoofdpositionering van het merk, welke allemaal gericht zijn op een specifieke doelgroep. Het merk zal de consument 5 verschillende concepten aanbieden, waarvan het eerste is ‘Rebel’, dat is aangepast voor een jongere groep consumenten, waarschijnlijk in het proces van het kopen van een eigen eerste bed. Het tweede concept, ‘Energy’, is de step-in serie van het merk.
Het 3e concept heet ‘Jouw bed’, dat zich richt op personalisatie en de consument de kans biedt om een bed te kopen dat het best past bij zijn individuele behoeften. ‘Jouw bed’ wordt gevolgd door ‘Modern’, een van de meest hoogwaardige bedden van Eastborn. Tot slot is het vijfde concept ‘Sand’ een terugkerend, maar gerevitaliseerd premiumassortiment van Eastborn, dat meer dan tien jaar geleden voor het eerst werd geïntroduceerd.
Wake up with a kiss!
Een van de noviteiten tijdens de dealerdag is de boxspring Topaas. In de kleur Sparkling Navi is het een eye catcher in de slaapkamer. Door de accentkleur off white krijgt deze boxspring een originele uitstraling. Finetune de boxspring met keuze uit verschillende poten uit de basiscollectie van Eastborn. Door het comfortabele en duurzame matras ‘Q-4000’ sta je uitgerust op. Het is een pocketveer matras met een koudschuim comfortlaag en voorzien van een flexibele drukverdeler.