Op de Meubelbeurs Brussel was het niet te missen: Norma is terug. En hoe! Als krachtig merk met Europese productie en op voorraad leverbaar. Voor de nieuwste editie van Bedding Business Magazine spraken wij uitgebreid met Michael van Rooij en Maarten van der Linden van Diamant Slaapcomfort, ofwel Caresse en Norma.
Als je Norma nog niet gezien had in de slapenhal van Meubelbeurs Brussel, dan hoorde je er wel mensen over praten. Het merk behoort inmiddels tot Diamant Slaapcomfort, beter bekend van het merk Caresse. Wat is er verder gewijzigd? De productie vindt inmiddels plaats in Europa, de standaardmodellen zijn op voorraad, processen zijn vereenvoudigd en er is wat gesleuteld aan het comfort en de kwaliteit. Verder is het de oude Norma met de oude vertrouwde Timeless collectie, wat voor veel slaapspecialisten nog steeds interessant blijkt.
Nee, in het interview in Bedding Business Magazine gaan we het niet meer hebben over hoe het is misgegaan. Het heeft geen zin om weer terug te kijken. Er waait een totaal andere wind bij Norma, dat is overgenomen door een solide partij. Maarten van der Linden, eigenaar van G&G International BV/Diamant Slaapcomfort heeft al veel succes met Caresse en zag kansen in een overname. Met Michael erbij is het plaatje compleet. Hij weet alles over Norma, de techniek en de (voormalige) klanten van het merk. Door nog meer meerwaarde toe te voegen aan het merk, verwachten de heren dat Norma weer een groot succes wordt. En eigenlijk werd dat op de Meubelbeurs Brussel al wel bevestigd. Er waren maar weinig (oude) klanten die na moesten denken of ze Norma weer in het assortiment op wilde nemen. Het verhaal was duidelijk.
Het complete interview is te lezen in de aankomende editie van Bedding Business Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de slapenbranche!