Hij verkoopt geen luxe beddengoed en badgoed, maar een verandering. Laat zien dat je weldegelijk kunt produceren zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van mens, dier en milieu. Daarom nodigt Rob van den Dool van Yumeko andere producenten uit met hem mee te doen. ,,Ook jij kan je sector veranderen. Maar dan moet je wel vanuit een liefdesperspectief denken”, vertelt de ondernemer aan host Cor Hospes in de podcastserie Hart voor Zaken.

Rob van den Dool is oprichter van Yumeko dat bedden- en badgoed verkoopt. Het bedrijf is geboren uit verontwaardiging, vertelt de ondernemer aan Cor Hospes in deze Hart voor Zaken. Uit ergernis. Want waarom moeten bedrijven de wereld zo vervuilen? Kan dat niet anders, en waarom stelt niemand die vraag? Rob koos voor beddengoed. Het klinkt raar, maar weet jij waaronder jij ligt te slapen? Dat weet bijna niemand. Helemaal niet hoe dat beddengoed wordt gemaakt.

Het bleek een sterk vervuilende sector, en dat kon anders. Maar dat beddengoed had net zo goed een ander product kunnen zijn. Want Yumeko verkoopt geen product, maar een verandering. Een andere manier van produceren. Niet ten koste, maar ten goede van mensen, dieren en de wereld. Daartoe wil Rob andere ondernemers met zijn bedrijf inspireren. Want dat is zijn missie. Kijk eens hoe makkelijk duurzaam ondernemen is. ,,Ook jij kunt een transformatie in je eigen sector teweegbrengen. Ook jij kan de wereld beter maken, dat is mogelijk. Je moet dan wel vanuit een liefdesperspectief gaan denken.”

Lees de rest van het interview op de site van De Ondernemer:

https://www.deondernemer.nl/personeel/leiderschap/rob-van-den-dool-yumeko-leiderschap-cor-hospes-hart-voor-zaken~4446949?token=fHsOmDI6Hu3vzfI8nXtDRNzXQBEF9Y7F