Veronique de Bos-Lentjes is per 1 oktober 2024 aangesteld als Manager Marketing & Communicatie bij Koninklijke Auping. In deze nieuwe rol is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de integrale marketing-, PR- en communicatiestrategie van het merk. Met haar uitgebreide ervaring in merkstrategie, gedragspsychologie en marketingcampagnes brengt zij waardevolle inzichten mee naar het Nederlandse merk, dat zich naar eigen zeggen onderscheidt als koploper in circulariteit en recent een nieuwe positionering introduceerde.

De Bos-Lentjes heeft een achtergrond in communicatiewetenschap en een diepgaande interesse in psychologie en consumentengedrag. In haar recente functie als Senior Gedragsexpert Marketing & Beïnvloeding bij Sue & the Alchemists hielp zij diverse opdrachtgevers – van multinationals tot NGO’s – met strategische vraagstukken rondom merkpropositie en communicatie. Hierbij vertaalde ze gedragsinzichten naar effectieve strategieën. Daarvoor was zij Merk- en Marketingcommunicatiemanager bij Centraal Beheer, waar zij onder andere verantwoordelijk was voor de merk- en marketingstrategie, de nieuwe positionering en merkcampagnes, waaronder de iconische ‘Even Apeldoorn bellen’-campagne. Ook werkte ze jarenlang bij de Maag Lever Darm Stichting als Marketingcommunicatieadviseur en Relatiemanager Zakelijke Markt.

Dijana Husedinovic, CMO van Auping, zegt hierover: “Veronique brengt een combinatie van strategisch inzicht, ervaring met gedragspsychologie en creativiteit. We zijn ervan overtuigd dat zij met haar expertise ons merk kan versterken en consumenten nog beter kan bereiken in een competitieve markt.” Veronique de Bos-Lentjes voegt toe: “Auping is een prachtig merk met een duidelijke visie op duurzaamheid en innovatie. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team bij te dragen aan de strategische koers en ervoor te zorgen dat we zowel op emotioneel als functioneel niveau relevant zijn én blijven voor de consument.”